Dacia, o forță majoră în Europa: gigantul de la Mioveni nu mai este de ignorat
Într-o perioadă în care majoritatea industriei auto se dă peste cap pentru a face față crizei de semiconductoare și a invaziei Ucrainei, Dacia pare să înregistreze victorie după victorie.
În urmă cu mai puțin de 24 de ore, constructorul de la Mioveni se lăuda cu 10 milioane de autoturisme create sub brandul Dacia, de-a lungul anilor. Acum, se află în situația privilegiată de a celebra atingerea unui nou prag ce merită toată atenția.
Dacia merge bine în 2022
Pornind de la realitatea primului trimestru din 2022, Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a publicat o analiză actualizată ce vizează vânzările de mașini pe bătrânul continent, defalcată pe branduri.
Astfel, ni se dezvăluie faptul că Dacia a reușit să comercializeze 103.519 unități în primul trimestru din 2022 în Europa. La nivelul întregii industrii, cifra în sine s-ar putea să nu fie neapărat șocantă, dar dacă ai în vedere și că discutăm de o creștere de 16,9% de la an la an, este clar că vorbim de o ascensiune impresionantă, mai ales în condițiile date.
În 2021, vorbeam de doar 88.527 autoturisme comercializate de către constructorul de la Mioveni. Saltul de la an la an se mai traduce și printr-o creștere deloc neglijabilă a cotei de piață la nivel european, de la 2,9% atunci, la 3,8% acum.
Victoria Dacia consemnată acum este cu atât mai remarcabilă și demnă de laudă, dacă ai în vedere scăderea pieței europene de autoturisme în ansamblul ei. Este vorba de o scădere de nu mai puțin de 10,6% de la un an la altul. Astfel, constructorul autohton a ajuns în punctul în care a depășit Seat (3%) din grupul Volkswagen, Citroen (3,5%) și Fiat (3,5%) din grupul Stellantis sau Nissan (2,1%).
Între timp, celălalt producător autohton, Ford, care produce la Craiova modelele Puma și EcoSport, a înmatriculat în aceeași unitate de timp nu mai puțin de 132.538 de autovehicule, în scădere cu 15,4%, față de cele 156.735 unități din primul trimestru al anului trecut.